Ce copil prost eram….


Mă uit în urmă şi mă întreb, „chiar aşa copil prost să fi fost?” Dacă stau bine să mă gândesc fiecare facem greşeli în copilărie, dar uneori chiar par atât de tâmpite că atunci când creşti şi te gândeşti la ce ai făcut eşti „De ce de ce de ce???”.

De la lucruri stupide crezute până la lucruri evidente…

Când era mică credeam că există 2 tipuri de păpădi, alea albe de merge să suflii în ele şi alea galbene. Naiba ştia la 5 ani că alea galbene înfloresc şi se fac albe. Habar n-am cum am descoperit „adevărul”.

Aş interzice canalele gen Animal Planet sau etc. emisiunile în care ţi se prezintă cum se naşc puii animalelor şi cum se reproduc, defapt nu interzise, difuzate după o anumită ora. Bine, poate exagerez. O perioadă lungă de timp, până pe la 10-12 ani am crezut că oricărei femei i se taie burta pentru a naşte. Şi când am văzut la tv cum nasc animalele şi mama mi-a spus că e la fel şi la oameni (sau pe acolo) eram „Haha faci mişto de mine ce glumă bună”. Animal Planetul mi-a facut copilaria socanta.

Tot legat de naştere, am crezut o perioadă lungă de timp că părintele alege ce vrea: fată sau băiat, eram aşa supărată când s-a născut sora mea mai mică, pentru că voiam un frate şi le ziceam alor mei că nu mi-au dat ce am vrut.

Am crezut că „pe invers” înseamnă să te căsătoreşti cu o rudă……Eram odată cu un văr (aveam 12-13 ani) pe la ţară şi cineva care nu ne cunoştea „legătura de familie”, a zis „Ce bine vă înţelegeţi ar trebui să vă căsătoriţi cândva” (Ce stupizenie a putut să spună Doamne), la care eu „Nuu, că nu sunt pe invers”. Vă inaginaţi faţa persoanei respective?

Dacă înghiţi sâmburi îţi creşte un copac în stomac. Tata te urăsc pentru asta…Avea, încă are, obişnuinţa de a râde de mine. Copil fiind am întrebat ce se întâmplă dacă înghiţi seminţe de pepene, sâmburi de cireşe, măsline, chestii de genul, şi tata a răspuns „Îţi creşte un copac în burtă”. În momentul în care am înghiţit seminţe de pepene m-am speriat şi am început să plâng.

„Nu da din picioare că îl dai pe dracu uţa”, mamaie pe asta de unde ai mai scos-o? Nu m-am speriat vreodată de asta dar mă speria modul în care zicea…..

Făceam opusul a ceea ce mi se zicea când mă enervam. Mă jucam în nisip la bunici şi cineva mi-a zis „Ai grijă să nu îţi pui nisip în cap”, ce am făcut eu? Exact, mi-am pus nisip în cap, adică de ce să fac ce zice respectiva persoană care nu mi-e familie sau rudă sau cunoştinţă?

Am crezut o perioada lunga de timp (pana pe la vreo 10 ani) ca pe bunica o cheama „mamaie”…

„Daca bei multa apa faci broaste in burta”, pe asta nu am crezut-o niciodata, dar inca o aud si inca ma intreb….de ce naiba ai spune asta copilului tau cand defapt e rcomandat sa bei apa? Ce se duce la baie prea des? Si? Elimita toxinele duh asta e si ideea, e copil, are vezica mica!

Toate pisicile sunt femele si catei sunt masculi…….”catea” si „motan” nu existau in vocabularul meu de copil.

Pitici care vin sa imi manance degetele de la picioare……din nou mersi tata. Ca sa faca misto de mine intr-o seara, eu stateam invelita cu patura dar cu talpile picioarelor pe afara, si tata „daca nu le bagi si pe alea sub patura vin niste pitici si iti mananca degetele” Aveam 5!! Tata te astepti sa nu ma fi speriat?

La tara aveam cimitirul aproape de locul unde era casa noastra, intr-o poiana unde se priponeau caii si magarii. (Adica se lasau la pascut peste zi, ii duceai dimineata si ii luai seara). Si intr-o seara cand mergeam eu cu matusa-mea sa luam magarul din poiana, ea incepuse sa imi spuns ca cimitirul e bantuit si noaptea ies fantomele si vin pe la case si ca pot sa te ia din pat in somn si sa te ia cu ele in mormant……..Incep sa cred ca am o familie putin „nenormala” (tata cu matusa asta sunt frati). Si daca vine dimineata pana apuca ele sa te ia cu ele in mormant te lasa pe camp si tu nu stii ce s-a intamplat si de ce esti acolo.

Va dati seama ca eu nu am mai trecut pe langa cimitirul ala mult timp dupa aceea.

Cand ninge se ia curentul. Asta nu e neaparat ceea ce am crezut, dar prin anii 2000 si inceputul lor tehnologia era alta (defapt nu prea era) si la tara stalpi si firele de curent functioneaza altfel. Daca pana si azi in orasele mari se ia curentul daca e vreo furtuna mai mare care rupe stapli si de-astea.

Ei bine, eu petrecand-mi Craciunurile la tara in fiecare iarna, pe atunci ningea o gramada, era zapada cat mine. Si astfel din cauza vijeliilor si furtunilor, stalpi si firele de curent se rupeau si ramaneai fara curent. Era regula sa cred ca imediat ce ajung la tara de Craciun o a stau la lumina lumanarii sau eventual la lumina unui bec legat de o baterie de masina. Incepusem sa cred ca iarna taie intentionat primaria curentul ca sa avem atmosfera de Craciun.

Tata si Mos Craciun. Tata si unchiul mei faceau mereu pe Mos Craciun. Dar intotdeauna cand tata sau unchiul nu erau in incapere (depinde care se costuma in anul respectiv) hop venea mosul. Apoi tata/unchiu venea in casa si zicea „Ah l-am ratat? Am fost sa amestec in sarmale/ am fost sa dau mancare la vaca/ am fost la baie” ….va dati seama. Credeam la un moment dat ca trebuie ca tata sa plece din casa ca sa vina Mosu..

Sau momentul acela cand nu au mai gasit paltonul rosu si unchiu a luat unul albastru. Toata familia mea era pe jos de ras dupa ce eu am zis „Mosul asta a fost fals”

Vara-mea m-a facut sa cred ca pe luna exista un omulet cu oii si eu nu vedeam nimic si ma simteam aiurea.

Semafoarele. Credeam ca exista cineva undeva care controleaza cand si cum se schimba semaforul si eram suparata cand trebuia sa stam prea mult la ele si gandeam „Omu cu semaforu  ne tine aici prea mult!” Credeam ca cineva vede cine e la semafor si da drumul mai repede cui vrea si asa mai departe.

„Daca te strambi ramai asa” ……Ughh alta tampenie. De ce parinti sunt asa? Ai mei nu mi-au spus asta, dar bunica da si am auzit-o de multe ori pe la parinti prietenilor din copilarie.

Nu mi-am facut nici odata ziua la Mc (da ciudat nu? Nu mi-a placut niciodata trenuletul ala sau ce era), dar credeam ca lumea se duce la Mc doar cand e ziua cuiva.

Mai cam atat, ca nu imi mai amintesc altele. Oricum ma gandesc ca eram copil si ca se iarta :)))

Lasă un răspuns

