Am trecut prin liceu da’ deja îl vreau înapoi


Cred că mi se face dor de şcoală sau aşa ceva….pariu că majoritatea majoritatea elevilor de şcoală generală vor să ajungă la liceu şi odată ajunşi la liceu vor să termine. Prima mea zi de liceu şi deja pusesem ochii pe un tip sexy…care s-a doveit a fi cel mai enervant tip pe care l-am întâlnit vreodată….

Nici nu pot să spun cum te schimbă liceul…..de ce aş vrea înapoi o perioadă în care m-am stresat atât?

Pentru că stresul liceului nu e nimic cu stresul care vine în viaţă după terminarea lui. Nici nu vreau să mă gândesc încă la ceea ce poate urma, sper doar că o carieră care să-mi placă şi un job pe care să nu fie nevoie să îl înjur în fiecare dimineaţă când îmi sună ceasul.

Prima săptămână de liceu, chiar nu-mi mai amintesc cum a trecut, dar îmi amintesc că pusesem ochii pe cel puţin doi colegi şi încă vreo doi alţi tipi de la alte clase. Eram „boboci” iar elevi mai mari trebuiau să râdă de noi spunându-ne cum fiecare profesor e o „scorpie de om” şi că „directorii sunt naşpa” şi aşa mai departe. Cu timpul realizezi care sunt profesorii care îţi vor binele şi ăia care nu dau doi bani pe faptul că sunt în faţa unor elevi.

Clar am urât primul an de liceu, dar a trecut foarte repede, „perioada de acomodare” aşa cum au numit-o profesorii la mine (şi cam la toţi colegii mei) s-a extins pe întreaga perioadă a anului. Prieteniile s-au legat dar clar nu foarte strâns, iar la începutul verii eram cam sătui unul de altul şi voiam să stăm cu burta la soare gândindu-ne că scăpăm unul de altul.

Clasa a zecea parcă a fost ceva mai ok. Profi noi, colegi care au plecat pe la alte licee sau profile (duh mate-info câţi nu ar fi vrut să scape din iad) şi ne-am împuţinat, iar prieteniile parcă s-au mai strâns. Nu le-am dat noi de furcă profesorilor ca alte clase din liceu, dar mai chiuleam împreună, mai făceam o boacănă şi ne acopeream unul pe altul, niciodată nimic foarte nasol.

În clasa a 11-a parcă totul a luat o întărsătură drastică. Ieşirile în afara orelor erau mai dese, ideile de „hai să facem ceva împreună de Paşte/ Crăciun/ Revelion” începeau să apară (chiar dacă mai rar erau puse în aplicare), dar simţeam că totul se va sfârşi în curând şi că nu o să mai avem şansa să ne vedem zilnic. Adevărul este că am fost o clasă destul de unită iar asta a fost ceva ce am apreciat întotdeauna, mai ales când auzeam poveşti de la alţi care spuneau că au clasa împărţită pe bisericuţe.

Şi clasa a douăsprezecea la finele căreia am plâns unul în braţele celuilalt la ceremoia cu robele (pentru că la bal eram prea beţi să plângem…neah ne distram prea tare). Şi să îţi vezi profesorii fiind trist că pleci de acolo cred că a fost destul de şocant. Am avut profesori super pe care regret că i-am pierdut şi cărora nu aş avea nimic de reproşat.

(Side Note: precum profesorul de sport care mi-a dat media 10 la sport deşi eu în a 12-a n-am participat activ decât la vreo 2 ore..în rest ori plecam ori eram în blugi pe bancă.)

Tot în a 12-a am „chiulit” mai mult decât în toţi anii de şcoală!! Da de şcoală. Am terminat 4 anii de şcoală generală cu vreo 10 absenţe (adunate) şi alea când eram prea bolnavă să ajung. Iar clasa a 12-a…ei bine în jur de 30 de absenţe..habar n-am dacă nemotivate, purtarea mea a rămas intactă 10 de la grădiniţă. Adevărul e că plecam de la ore precum sportul sau orice altă oră la care aveam note şi nu ne trebuia la bac.

În 4 ani de liceu n-am fost cu niciun coleg (forver alone). Tipi pe care în a9-a i-am considerat sexy, ori s-au mutat, ori s-au dovedit a nu fi deloc persoane de treabă, ori mi-am schimbat eu gusturile. Dar în 4 ani am văzut oamenii schimbaţi mai mult decât am văzut în 8 anii de generală. De la un an la altul aveam colegi care deveneau mai chipeşi, mai maturi, înalţi etc. Aş spune şi de fete….dar sincer nu prea am văzut schimbări la ele, poate doar în greutate….dar oricum am avut colege super drăguţe (am fost între 8 şi 12 fete în cls într-o clasă de 30 de elevi).

În liceu experimentezi cele mai ciudate şi tari lucruri ever. În liceu am fost pentru prima dată în tabără (am mai fost în excursii dar în generală nu s-au organizat tabere). Am fost noi nebunii, dar cuminţi. Nu eram pericol public şi aveam limită la alcool (eu personal înainte de 18 ani nu m-am atins de tărie şi mă limitam la 1-2 pahare de bere şi am început să beau pe la 17). Şi nici acum nu îmi dau frâu liber dragostei faţă de alcool pentru că nu există. Deci te rog frumos poţi să gusti, nu face excese!

Pot spune că îmi va fi dor de anii de liceu. Mulţi spun că după liceu nu vei mai vorbi cu 90% din cei cu care ţi-ai petrecut 4 anii, dar şi procentul ăla de 10% e ceva. Am fost întotdeauna pe ideea că am nevoie de prieteni apropiaţi, puţini dar apropiaţi şi nu cu zecile şi să aflu că mă bârfesc.

Aşa că dacă eşti boboc sau încă în anii de liceu, profită de ceea ce ai în faţă… Cât despre BAC, nu te pune nimeni să îl iei cu 10 (asta doar dacă satisfacţie personală, te obligă părinţii sau mai ştiu eu ce), important e să îl iei. E adevărat că multe facultăţi se bazează pe media de bac, dar poţi intra la o facultate ok şi fără medie de 10. Dacă vrei să-ţi dovedeşti aptitudinile dute la o facultate cu admitere. Mai ales că ştiu clar că cei de la uman ies mereu cu medii mai mari decât cei de la real.

Da sunt părţi rele ştiu, da vei ajunge să nu vrei să mai calci pe acolo şi liceul e pentru unii podiumul nedescoperit sau locul unde trebuie să se de-a mari, dar treci peste, nu băga în seamă, alătură-te persoanelor care ţi se par ţie ok. Creează prietenii cu cei care îţi convin şi fi mereu tu însuţi!

În concluzie..eşti tânăr trăieşte-ţi viaţa de licean…..ooo da am uitat să menţionez că în liceu ţi se pot aprinde călcâiele rău de tot şi poţi să ai parte atât de iubire, inimioare şi norişori roz cât şi de ploi şi grindină, dar vei trece peste.

2 gânduri despre &8222;Am trecut prin liceu da’ deja îl vreau înapoi&8221;

Lasă un răspuns

